Jsem psycholožka a psychoterapeutka s výcvikem v individuální i skupinové práci. Zaměřuji se na práci s dětmi a dospělými s osobními problémy, úzkostmi, depresemi, obtížemi ve vztazích či v akutní krizi. Mám zkušenosti v práci s dětmi i dospělými s poruchami autistického spektra, zajímám se o problematiku jizev. Věnuji se také přednáškové činnosti a aktuálně jsem v supervizním výcviku.
Při práci s dětmi i dospělými považuji za klíčové navázání vztahu, skrze nějž je možné člověka provázet a podporovat na jeho cestě k růstu, k porozumění, ke změnám či k přijetí. Snažím se poskytnout bezpečné a přijímající prostředí pro kroky, které klient sám považuje za žádoucí, potřebné či užitečné.
Při studiích jsem absolvovala několik semestrů studia v Belgii a Německu. Psychoterapeutický výcvik je ve směru dynamickém zaměřeném na psychosomatický přístup. Dosud jsem působila jako psycholožka v několika zařízeních pracujících s dětmi a jejich rodiči, pracovala jsem v centru pro děti s autismem a přednášela na vysoké škole. Absolvovala jsem dále půlroční mise s Lékaři bez hranic, kde jsem pracovala s dětmi uprchlými z válečných zón (se syrskými uprchlíky v Jordánsku a s uprchlíky v táboře v Řecku).
Životopis
Vzdělání
2015
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta: obor Psychologie (PhDr.)
2006 – 2010
Univerzita Karlova, Ped. Fakulta: obor Psychologie (Ph.D.)
2008–2009
Univerzita v Gentu (Belgie) – roční stáž
2004
Univerzita v Dortmundu (Německo) – semestrální stáž
2001–2006
Univerzita Karlova, Ped. Fakulta: Psychologie – speciální pedagogika (Mgr.)
1993–2001
Purkyňovo gymnázium ve Strážnici
1987–1993
Základní škola v Hroznové Lhotě
Kurzy a školení
2019
Využití metaforických karet v práci psychologa
2018
Problem management plus PM+ (Médecins Sans Frontiéres)
2013–2017
Psychoterapeutický výcvik – psychosomatický přístup (LIPPP)
2015
Tematický apercepční test
2006–2014
Kurzy pod NÚV (dříve IPPP) – školení v různých psychodiagnostických metodách
2013
Zvládání agrese a autoagrese u osob s autismem
Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus II.
2007–2011
Sebezkušenostní pětiletý výcvik pro skupinovou psychoterapii
2010
Nácvik sociálních dovedností pro děti s PAS
Práce s dětmi s ADHD – využití KBT terapie
Využitie tanečno-pohybovej terapie při poruchách príjmu potravy
2007
Vzdělávací kurzy sdružení ProPrev – Preventisté nebuďte v tom sami
2006
Trénink telefonické krizové intervence
Zaměstnání
2017 – dosud
ZŠ a MŠ při Nemocnici na Bulovce (dvakrát půlroční přerušení – mise MSF)
2015 – 2018
Akcent College – odborná asistentka
2015 – 2017
Pedagogicko-psychologická poradna v Praze 10
2012 – 2015
Národní ústav pro vzdělávání Praha – metodička, psycholožka v PPP při NÚV
2013 – 2014
APLA Praha, Střední Čechy, o. s. – psycholožka, terapeutka
2012 – 2013
Speciálně pedagogické centrum Kroměříž - psycholožka
2011 – 2012
KPPP Zlín, pracoviště PPP Uherské Hradiště – psycholožka
2010 – 2011
Základní škola Zlín – Tř. Svobody 868, Zlín – školní psycholožka
2010
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně – odborná asistentka
2006 – 2008
Základní škola U Santošky – Praha 5 - školní psycholožka
Dobrovolnická činnost
2020
Lékaři bez hranic – Lesbos, Řecko – uprchlický tábor Moria – psycholožka
2018 - 2019
Lékaři bez hranic – Jordánsko - syrští uprchlíci – psycholožka
Publikační činnost
ŠRAHŮLKOVÁ, K. Ukázka psychoterapie – dívka s Aspergerovým syndromem. Psychologie pro praxi, 2019 (1), s. 43 - 50. ISSN.
ŠRAHŮLKOVÁ, K. Žák s poruchou autistického spektra a jeho fungování v kolektivu běžné třídy. Speciální pedagogika, 2018 (1), s. 55 - 66. ISSN 1211-2720.
ŠRAHŮLKOVÁ, K., NEUWIRTHOVÁ, B. Tipy pro začínající školní psychology. Školní poradenství v praxi, 2015 (2), s. 12 – 15. ISSN 2336 3436.
ŠRAHŮLKOVÁ, K. Počítač a volný čas dětí. Speciální pedagogika, 2013 (23) 3, s. 195 - 209. ISSN 1211-2720.
ŠRAHŮLKOVÁ, K. Ohrožená mládež, in VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství II. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2013, s. 93-113. ISBN 978-80-7290-629-1.
ŠRAHŮLKOVÁ, K. A Research Study Conducted Among Czech and Belgian Experts Engaged in the Field of Primary Prevention of the Use of Addictive Substances. In Scientific Papers 2010. University of Pardubice – Faculty od Economics and Administration, s. 307 – 316. ISSN 1211-555X.
ŠRAHŮLKOVÁ, K.; VANDERPLASSCHEN, W. (2010). Srovnání systému prevence užívání návykových látek v Belgii a v České republice. Adiktologie, (10)3, s. 180-187. ISSN 1213-3841.
ŠRAHŮLKOVÁ, K. Tuppercare – drogová prevence určená pro minoritní skupiny obyvatel žijících v Belgii. Adiktologie, 2009 (9) 3, s. 153-155. ISSN 1213-3841.