Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na
Podmínky pro používání internetových stránek.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.
Preventivní onkologický screening
icn
Logo MY CLINIC

Rozhovor s architektem MY CLINIC Jakubem Murlou 07.05.2021

Rodinná klinika MY CLINIC se nachází v nově postavené administrativní budově Telehouse v blízkosti Evropské třídy v Dejvicích na Praze 6. Architektem projektu je renomovaný pražský ateliér SCHINDLER SEKO ARCHITEKTI. A my jsme si povídali s Jakubem Murlou, jedním z architektů, kteří se podíleli na přípravě interiérů MY CLINIC.

MY CLINIC (MC): Můžete prosím v krátkosti představit vaše architektonické studio? A lišil se v něčem projekt budovy Telehouse od jiných vašich projektů?

Jakub Murla (JM): Naše studio realizuje široké spektrum projektů - rezidenčních i administrativních. Projekt Telehouse patří spíše k těm větším, ale nedá se říci, že by se zásadně vymykal jiným našim projektům, ať už velikostně či lokalitou. Konec konců realizovali jsme také projekt PPF Gate, což je sousední budova Telehouse.

Nebývá však vždy pravidlem, že bychom navrhovali i interiéry našich  budov, které často přicházejí s jednotlivými nájemníky. V případě MY CLINIC nás potěšilo, že jsme byli osloveni, abychom pracovali i na návrhu interieru. Chtěli jsme vytvořit atraktivnější, příjemnější a jemnější prostředí oproti trochu strohé tváři, kterou dům venku nastavuje městu.

MC: Jaké bylo tedy pro vás v případě MY CLINIC zadání od investora?

JM: Zadání samozřejmě obsahovalo spoustu provozních věcí, které se týkaly popisu jednotlivých lékařských pracovišť. Velký důraz byl však kladen na vytvoření domácké atmosféry, přívětivější, než mnozí znají z běžných zdravotnických zařízení. Představovali jsme si spíše prostředí útulné kavárny či hotelu kde by se návštěvník cítil příjemně. S potěšením jsme pak sledovali, že takové prostředí velmi oceňují i sami zdravotníci.

MC: Můžete popsat, jak probíhaly přípravné práce poté, co jste obdrželi zadání?

JM: Opravdu stěžejním bodem byla diskuse o tom, jak vyhovět všem těm hygienickým, požárním a provozním podmínkám, které jsou s provozem zdravotnického zařízení spojeny a zároveň vytvořit onu požadovanou odlehčenou atmosféru interiéru.

Takže hodně času jsme trávili diskusemi o tom, v čem každý z nás vidí prvky domácího prostředí. Všichni jsme se shodli, že nehledáme veselé barvy, které by navodily veselou atmosféru. Více jsme směřovali k použití dřevěných obkladů a temnějších odstínů.

Zatímco u ordinací bylo potřeba zachovat funkčnost a praktičnost včetně např. rovnoměrnosti osvětlení, u ostatních prostor jsme si mohli dovolit být více emotivní. Proto jsme také nešli cestou celoplošně a rovnoměrně nasvícených prostor chodeb a čekáren a upřednostnili jsme individuální osvětlení vytvářející zajímavější a trochu dramatičtější světelné scény. 

MC: Jistě při přípravě projektů pracujete s velmi přesnými a kvalitními vizualizacemi. Ale přesto bylo něco, co vás na výsledném vyznění interiéru MY CLINIC překvapilo?

JM: Jako architekti jsme hluboce ponořeni do projektu a výsledek si umíme poměrně přesně představit, takže překvapení ne. Vizualizace jsou součástí práce a komunikace s klientem, ale je potřeba přiznat že sebelepší vizualizace nenahradí ten pocit, z realizovaného prostoru.

MC: O to víc vás však potěší pozitivní reakce uživatelů, ne?

JM: Ano, z toho mám velkou radost,  Potěšily mě pochvalné komentáře investora, lékařů, kteří se v prostorách rychle “zabydleli" i příznivé reakce prvních pacientů.